Det er flere faktorer som spiller inn når vi velger våre traineer. Vi ser blant annet på faglige resultater, erfaring utover studier og personlige egenskaper. Slik foregår rekrutteringsprosessen:
1. Jobbsøknad
Du sender inn din søknad elektronisk ved å legge ved din CV og karakterutskrift, i tillegg til å besvare noen konkrete spørsmål. Du trenger ikke å legge ved søknadsbrev.
2. Digitale tester
Når søknadsfristen har gått ut, vil de mest aktuelle kandidatene få tilsendt evnetester som tas digitalt. I tillegg bes kandidatene svare kort på noen få spørsmål på video. Resultatet fra disse testene, sammen med den innsendte jobbsøknaden og videoklippene avgjør hvem som inviteres til rekrutteringsdag.
3. Rekrutteringsdag
Neste steg i rekrutteringsprosessen er en rekrutteringsdag på et av våre kontorer. Hit inviteres du sammen med andre kandidater for en presentasjon av Posten Bring, en rundtur i våre kontorlokaler, samt caseløsing.
4. Dybdeintervju
Etter rekrutteringsdagen vil noen av kandidatene bli invitert til et digitalt dybdeintervju. I forkant gjennomføres en personlighetstest. Intervjuet vil være todelt, hvorav en del vil være gjennomgang av personlighetstesten og en del er et motivasjonsintervju.
5. Tilbud til aktuelle kandidater
Etter referansesjekk får de mest aktuelle kandidatene tilbud om stilling
6. Velkommen om bord!
Den 25. august er første dag som nyansatt. Den første måneden vil alle traineer ha samlet oppstart, hvor man blir kjent med konsernets og dets virksomhet, samtidig som alle starter i sine stillinger i første rotasjon.